نمایش نوار کناری

مهارت های سخت ویژه معماران (قسمت سوم)

در دو مقاله قبل راجع به اینکه مهارت های سخت چیست و 6 مهارت را بررسی کردیم و در خصوص کاربرد آن ها توضیحا دادیم و گفتیم که چرا برای یک معمار اهمیت دارند.

7. ادراک هنری و زیبایی شناختی (Aesthetics)

“جان هاسپرز فیلسوف و فعال سیاسی آمریکایی، معتقد است این دو مقوله از هر لحاظ مربوط به هم هستند. فلسفه هنر به چیستی و چگونگی هنر می‌پردازد و در پی آن است که در این زمینه به مفاهیمی روشن و صریح دست یابد و زیبایی شناسی نیز در حقیقت بررسی “فلسفه زیبایی و ذوق ” است.
بشر از ابتدای هستی جویای زیبایی و خلق آن بوده است. در نتیجه این دید به صورت ذاتی در وجود آدمی ست و با عمیق شدن و تلفیق آن با هنر به شکلی نوین در می اید که یک معمار می تواند از آن به عنوان یک مهارت ، در خلق آثار خود استفاده کند.

شایستگی شغلی

8. رنگ شناسی (Chromatics)

دنیای رنگ ها دنیای زیبا و پیچیده ای است. اینکه بدانیم هر رنگ از چه ترکیب رنگی ساخته شده و یا هر کدام چه حسی را در مخاطب ایجاد می کنند نیازمند شناخت کاملی از رنگ هاست. یک معمار با شناخت دقیق رنگ ها و به کارگیری آن در فضاهای مختلف می تواند به بهبود طرح خود بسیار کمک کند.

9. عکاسی (Photography)

مهارت عکاسی دیگر مهارتی است که باعث می شود یک معمار به زوایا و جزییاتی توجه کند که عموم مردم آن ها را نمی بینند و همین امر باعث ایجاد خلاقیت در طرح های او می شود. اینکه کادر بندی درست برای گرفتن عکس از سوژه چگونه است، میزان نور و زاویه تابش نور از کدام سمت بهتر است و سبک عکاسی هر کدام مهارتی است که به دید بهتر معمار کمک میکند.

نوشتن دیدگاه