نمایش نوار کناری

مهارت های سخت ویژه معماران (قسمت اول)

مهارت‌های سخت، مهارت‌های عینی و قابل اندازه گیری هستند که از طریق آموزش،یا تجربیات کاری به دست می‌آیند.این مهارت ها معمولاً چیزی هستند که می‌توان آموخت. به همین دلیل، معمولاً می‌توان مهارت‌های سخت را به راحتی اثبات کرد.مهارت های سخت را می توان به عنوان دانش فنی  و تخصصی تعریف کرد در حالی که مهارت های نرم عادات کلی افراد در محل کار هستند. مهارت‌های سخت برای یک معمار شامل ریاضیات و فیزیک است، زیرا برای ساخت ساختمان ها میبایست اطمینان حاصل شود که بناها ایمن هستند و می‌توانند برای دهه‌ها سرپا بمانند

1. مهارت تجسم هندسی(Geometric visualization skills)

لزوم و تمرکز معماری ایران همواره بر زیبایی بوده  است و در این راستا علم هندسه نیز  ابزار مهم و پرقدرتی برای معمار ایرانی بوده تا بتواند تناسبات درستی را در جهت زیبایی بیشتر  به تصویر بکشد. اگر به آثار معماری ایران از زمان کهن نگاهی بیاندازیم به این نتیجه می رسیم که تقریبا تمامی بناها به دست معمارانی ساخته شده که به هندسه و اشکال آن و تناسبات درست، اشراف کامل داشته اند. به این ترتیب هنر هندسه و رعایت اصول آن، ارتباط مستقیمی با ساختمان و تناسبات آن دارد. در واقع معماری یعنی زیبایی بصری با استفاده از تناسبات هندسی.

2. مهارت های تخصصی نرم افزاری(Software Skills)

این مهارت ها شامل نرم افزارهای مختلف دوبعدی و سه بعدی است که به ما این امکان را می دهد که اشکالی را که به صورت سه بعدی ترسیم کردیم و یا در ذهنمان داریم را به کمک نرم افزارها پیاده سازی کنیم. از مهمترین و پرکاربرد ترین نرم افزارها میتوان به اتوکد ، تری دی مکس ، ویری یا لومیون و رویت اشاره کرد.

3. مهارت عددی(Numeral Skills)

معماری و قوانین آن بر مبنای ریاضیات پایه گذاری میشوند. بنابراین یک معمار میبایست شناخت درستی از اعداد و ریاضیات داشته باشد. این موارد شامل جبر و هندسه نیز هستند زیرا درک و تصویر سازی دقیق تری را در ذهن خلق میکنند.

نوشتن دیدگاه