نمایش نوار کناری

مهارت های سخت ویژه معماران (قسمت دوم)

در مقاله قبل راجع به اینکه مهارت های سخت چیست و 3 مهارت تجسم هندسی، مهارت های نرم افزاری تخصصی و مهارت عددی صحبت کردیم و توضیح دادیم که کاربرد آن ها چگونه است و چرا برای یک معمار دارای اهمیت می باشد.

اگر موفق به مطالعه مقاله قبل در خصوص مهارت های سخت نشدید میتوانید از طریق این لینک محتوای آن را مطالعه کنید.

کانون ارزیابی

4. خلاقیت (Creativity)

خلاقیت در معماری مهمترین اصل ورود به این حرفه است. یک معمار حرفه ای باید بتواند طرح های جدید و جسورانه را به تصویر کشیده و اجرا کند. میتوان واژه معماری را به نوعی مترادف با خلاقیت نامید زیرا خلاقیت است که باعث روشنفکری و ساختارشکنی یک معمار میشود و چارچوب ها را تعریف میکند. یک معمار میبایست درک کاملی از دید پرنده، پرسپکتیو و یا آنتروپومتری داشته باشد تا بتواند هر طرحی را که ارائه میدهد هماهنگ با خود موضوع اصلی باشد. به عنوان مثال طراحی صندلی برای افرادی که ساکن اروپای شمالی هستند به لحاظ ابعاد و اندازه با افرادی که در آسیای شرقی ساکن هستند بسیار متفاوت است.

5. مهارت آشنایی با تناسبات

تناسبات در واقع مجموعه ای از نسبت هاست. به عنوان مثال تناسبات طلایی نیز یکی از مواردی است که در  زیر مجموعه آن قرار میگیرد. اگر به محیط اطراف خود نگاهی بینداریم متوجه میشویم که اجزای طبیعت نیز دارای تناسبات دقیق و یکسانی هستند که به دست بشر ساخته نشده اند.

به عنوان مثال:

نسبت طلایی در بیستون مربوط به دور هخامنشیان : طول 5 و عرض 3 کیلومتر ؛ تناسب : 1.6=5:3

منظور از مقياس انساني : نسبت اندازه يک قسمت يا يک فضاي بنا به ابعاد و تناسبات بدن انسان که در طراحی و ترسیمات ما میتواند بسیار کمک کننده باشد گفته میشود.

6. مهارت هنری و دیجیتالی (Art & Digital Skills)

دنیای نوین امروزه پر است از تکنولوژی های جدید که می تواند به درک و تخیل ما قدرت بیشتری دهد.به عنوان مثال واقعیت مجازی و یا متاورس و ترکیب آن با معماری میتواند یک دنیای کاملا بکر را برای ما به وجود بیاورد تا در آینده بتوانیم بدون هیچ محدودیتی خلق و اجرا کنیم.

نوشتن دیدگاه